Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı cemiyet ortamında kıymeti olan , kabiliyet, gidişat ve gayrı davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyöneten.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belirli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı bünyelabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına birebir ) bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis gereğince;

· Eğitim bir süreçtir.

· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğmeseletirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç üs öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı yekpare kültürler karınin tıpkısıdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre gereğince bileğmeseleebilir, fakat sürecin doğası bileğmeselemez.

Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biraşkın filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen standart teşhismı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmeseleikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.

Eğitim, âdem karınin hayat boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere birebir olabileceği kabil istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, yetişek merkezleri kabil mekânlarda maruz yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek bulunmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasavvur ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise otomatik gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele aldatmaındığında ise yetişek sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Mebde; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek ortamında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, yetki, imtihan meyveları kabil matlup davranış bileğmeseleiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.